Type Here to Get Search Results !

DSTV will stop broadcasting on Russian state channel


 South Africa's satellite broadcaster MultiChoice has announced that it will stop broadcasting the Russian news channel Russia Today (RT)  on the DSTV platform until further notice.  In a statement, MultiChoice quoted the sanctions imposed on Russia by the European Union (EU). As a result, "the global distributor of the channel has stopped delivering broadcast feeds to all providers, including MultiChoice." 

 MultiChoice's DSTV service will be broadcast throughout the  continent. This has stopped the distribution of the entire block of Russia Today and Sputnik, following the EU's decision on Wednesday, and is calling it a disinformation and information manipulation tool. "Words are important in this era of war. We have witnessed extensive publicity and disinformation about this unprecedented attack on a free and independent country, "said EU President Ursula von der Leyen. 

 However, MultiChoice's decision was blamed by South Africa's opposition Economic Freedom Fighters (EFF), saying it undermines press freedom and consumer rights. "MultiChoice has selected the media outlets consumers need to watch and, based on their loyalty in  complex conflicts in Europe, has decided what content they need to watch," the party said in a statement. 

 Meanwhile, the Russian Embassy in Uganda has announced that the national public broadcaster, UBC, will broadcast Russia Today  for one hour each morning and midnight. Russia Today (RT) is the Russian Federation as an autonomous organization.

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.